terug in de kou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu terug in de kou - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu

terug in de kou

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

09 December 2009 | Nederland, Amsterdam

hallo!
terug in de kou zegt de titel nou dat is ook zo, ik ben sinds gister weer terug in het buurland en heb HK dus verlaten.

het was fijn om 3 weken in HK te zijn. het waren 3 drukke weken en heb daarom weinig internet tijd gehad.
de slaapkamer in HK hebben stapelbedden, nu had ik het voorrecht om op het onderste bed te mogen maar de persoon van het boven bed die werd elke ochtend om half 6 wakker waardoor ik ook wakker werd. niet zo fijn voor een avond mens :)

wat kan ik nog meer over HK zeggen, ik heb mijn school goed afgesloten en heb zoals de meeste wel hebben kunnen lezen besloten om in ieder geval 2 jaar in HK te gaan wonen.

terwijl ik in HK was heb ik een groep "buitenlanders" door HK mogen leiden maar ja dat betekende ook dat ze aan mij vragen konden stellen hmm.... we zijn ook naar de piek geweest en tja daar was ik nog maar 1x geweest en wel 5 jaar geleden. vroegen ze hoe ze naar buiten konden( we waren in een gebouw) ik had echt geen idee, maar uiteindelijk heb ik ze toch naar buiten gekregen, toch wel uitgevonden dat een groep leiden zonder echt de weg te kennen best lastig is.

Gister ben ik dus weer vertrokken uit HK en ook weer aangekomen in de stad waar ik een kleine maand geleden was.
Vandaag ben ik meteen weer begonnen met lessen te volgen maar loop toch best wel ver achter.
ik ga wel zien hoe het gaat.

het is goed om weer terug te zijn. het voelt heel normaal om in een bus te zitten en naar deze stad te gaan.
behalve dat alle nieuwe gebouwen ontzettend gegroeid zijn is er niet veel veranderd.

tja een beetje een serieus verhaal, ik had echt een paar leuke verhalen verzameld maar die zijn weer eens verdwenen. ook weer ff geen photo;s

volgende keer weer.

misschien kunnen jullie me wat vragen sturen in je reacties zodat ik daar antwoord op kan geven. scheelt mij weer denken :)

veel groeten!!


  • 09 December 2009 - 13:22

    Stefanie:

    Haha.. ik ben de eerste die reageert! Altijd een streven! ;-)
    Uhmm.. ik ben vraagloos, die had ik allemaal al in m'n mailtje aan je gestuurd.. en die heb je al beantwoord! :-D
    Succes met de inhaalslag van de studie! You can do it!! Knuffel, Stefanie

  • 09 December 2009 - 13:48

    Jesse:

    Hoi zussie!
    Ik heb ook geen vragen eigenlijk.
    En net als Stefanie wens ik je ook heel veel succes met de inhaalslag van de studie!

    luv ya! knuf

  • 09 December 2009 - 18:19

    Mama:

    Terug in de kou, wat stel ik me daar bij voor? En hoe 'overleef' je die kou als er nergens verwarming is?
    Liefs van ons

  • 09 December 2009 - 18:22

    Johan Visser:

    Ja, als niemand vragen heeft, wat moet je dan? Je bericht heeft als titel "Terug in de kou". Hoe koud is het dan? En hoe verwarm je je kamer/huis of gewoon maar niet? En heb je genoeg warme kleding bij je? Dat lijken met een paar aardige vragen.
    Ik hoop over een half uurtje ofzo je moeder te zien, misschien kan zij wel antwoord geven op alle niet gestelde vragen ;)
    Ik wens je daar een paar goede weken toe en binnenkort gaan we elkaar weer zien! Krijg je een 'drukkie' (afrikaans).

    Veel liefs en zegen.

  • 10 December 2009 - 07:54

    Diana:

    Fijn dat je weer op de plek bent waar je je thuis voelt en ook fijn dat je ons een opdracht hebt gegeven... :)

    Oké eerste vraag, eet jij daar ook met stokjes? en eet je alles wat je vor geschotelt krijgt? ;)

    Volgende vraag, zijn de lessen die gegeven worden in het Engels of in de lokale taal. :?

    Vraag drie, mmmhhh, wat is het grootste verschil tussen HK en waar je nu bent?

    Next en voorlopig laatste vraag, Hoe lang is een Chinees...??? ;)
    Oké even serieus, als je op de markt bent voorboodschappen, is het dan daar ook de gewoonte om af te dingen?

    Nou meid succes met alles, take care en zet 'm op.

    Groetjes, liefs en hugs van ons allemaal.
    Doeiii...


  • 11 December 2009 - 09:53

    Christine Visser:

    Hoi Joelle,
    Ik wens je sterkte met de taal, maar ik denk als je er weer een weekje bent gaat het alweer makkelijker, dan zit je er weer middenin en ook is er nu het voordeel van alleen dan moet je meer ook, maar ik denk aan je en velen met mij en zo zal het je zeker gaan lukken.
    Lieverd wens je nog hele gave laatste weken, probeer nog een kudelnieuwtjes voor je te maken. Voor nu veel liefs
    Christine

  • 12 December 2009 - 07:11

    Palmboom:

    Ok, paar vraagjes... Hoe groeien nieuwe gebouwen? ;-) En hoe kan het dat naar buiten gaan zo moeilijk is? Kou, ja, hoe koud? -27 in mijn hoofdstad, nu -8 hier... Geniet van het leven daar, wat doe je nu zoal?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

nieuwe avonturen

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Weer Thuis

28 December 2009

jassen, sloffen, honden en.....naar huis

14 December 2009

kou uitgelegd :)

09 December 2009

terug in de kou

21 November 2009

soo een maand is voorbij
Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 18652

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: