een soort welkom woord :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu een soort welkom woord :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu

een soort welkom woord :)

Door: Joëlle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

26 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Lee ho!!

De lokale begroeting hier in Hong Kong, zoals jullie merken is dit mijn eerste bericht op waarbenjij.nu dit is echter geen garantie dat ik hem bij kan houden maar ik ga een poging wagen.

Dus hierbij mijn eerste officiele bericht! Een warm welkom op mijn blog site.
Terwijl ik dit schrijf zitten we midden in een tyfoon categorie 3. Dit valt nog wel mee ze lopen soms wel op tot 10+ dus dan is een 3 niets alleen veel last van regen.

Het is goed om weer terug te zijn in mijn 900 jaar oude dorpje waar de beginselen van Hongkong zijn ontstaan.
Toen ik het vliegtuig uitstapte dacht ik echt welkom in Hongkong, meer sarcastische dan vrolijk want zelfs op het vliegveld stroomt het zweet je al van je rug.
Gelukkig bestaat er airco wat een zegen.
Het is weer even wennen aan de gewoontes die ze er hier op na houden :)

- geen toilet papier doorspoelen, anders raakt het riool verstopt
- schoenen uit als je naar binnen gaat
- en de 4 bakken waar je in moet afwassen een soort afwas lijn

Terwijl ik dit zit te typen hoor ik eigenlijk huiswerk te maken maar ja ik doe 10 minuten over 1 blz dus even ontspannen.

De school die ik aan het volgen ben heeft 6 deelnemers waarvan er 2 nog steeds onderweg zijn.

Morgen weekend dus kan ik Hongkong weer in omdat weer te gaan ontdekken.

En het gave is er is een nl meisje hier in hk dus daar kan ik af en toe mee kletsen! diegene die hier eerst was is op vakantie maar altijd leuk als er 1 over blijft

ik doe geen beloftes maar tot schrijfs.....

Joëlle

  • 26 Juni 2009 - 12:38

    Papa:

    Hoi Joelle,
    Ik zag net je berichtje binnenkomen. Leuk dat je probeert regelmatig iets van je te laten horen. Het is wel fijn als je naast Engels ook Nederlands kan praten
    Liefs

  • 26 Juni 2009 - 14:49

    Jesse:

    Hoi zussie!

    Goed te horen dat je goed bent aangekomen.
    Hopen dat je van het weekend wel goed weer hebt als je beetje HK in gaat :)

    liefs

  • 26 Juni 2009 - 15:47

    :

    Ik heb gezwaaid!!! (heb alleen dat vliegtuig niet gezien, maa toch...)
    Hoop dat jij ook hebt gezwaaid! ;-)

    Goed te horen dat je er bent en dat het weer lekker 'vertrouwd' is. :-P de gewoontes komen me bekend voor, inclusief hitte, helaas geen airco hier maar vandaag maar een dag in een zwembad gehangen na geslapen te hebben voor 't vaderland, heerlijk!

    Succes daar, en ik zal ook proberen te blijven schrijven (wat voor termijn beloof ik niet);-)

    Big hug & God bless!

  • 27 Juni 2009 - 05:44

    Mama:

    Nou, het begin van je blog is er, we gaan zien hoeveel tijd je hebt om hem bij te houden. Toen ik hem wilde lezen deed internet het ff niet, daarom deze wat late reactie. Je schoolwerk is gewoon een kwestie van rustig doorgaan, dan komt het wel klaar. liefs

  • 28 Juni 2009 - 14:00

    Chantal:

    Hey Joelle,
    Goed te horen dat je veilig in HK bent aangekomen. Hier in NL is het ook heet en broeierig. Helaas hebben wij geen airco... Veel plezier met het herontdekken van je stad. En met je school komt het wel goed, dat ging hier nl ook prima.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

nieuwe avonturen

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Weer Thuis

28 December 2009

jassen, sloffen, honden en.....naar huis

14 December 2009

kou uitgelegd :)

09 December 2009

terug in de kou

21 November 2009

soo een maand is voorbij
Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 18649

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: