jassen, sloffen, honden en.....naar huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu jassen, sloffen, honden en.....naar huis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu

jassen, sloffen, honden en.....naar huis

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

28 December 2009 | Nederland, Amsterdam

De tijd vliegt, Kerst hebben we gehad en nu op weg naar oud en nieuw.

Toen ik hier 2 maanden geleden was en ik ff ging shoppen kon je allemaal truien en zo kopen, dus ik dacht op een mooie dag ik ga ff kijken of ze die truien nog hebben. blijkt nu dat alle winkels alleen nog maar jassen en broeken verkopen. dus de les die hier vandaan komt wil je truien kopen koop ze in de herst want in de winter bestaat het assortiment uit jassen.

overal kan je hier sloffen kopen, dan denk je sloffen zijn voor binnen maar hier niet, wil je ook buiten lekker warme voeten hebben dan loop je ook gewoon buiten op je sloffen. heel normaal hier. ik zie het mezelf nog niet echt doen. maar ja warme voeten spreekt me toch wel aan:)

ik zou een pagina vol kunnen schrijven over de honden die ze hier hebben maar dat doe ik maar niet. ik zal er een paar regels aan toewijden.
de honden -omdat de huizen niet erg groot zijn-zijn voornamelijk schoot hondjes. als je niet oppast struikel je nog over die beestjes. ze worden volgens mij ook vaker gedragen dan dat ze lopen maar okay, nu kunnen die hondjes op de 1 of andere manier zich niet warm houden dus daarom dragen ze hier allemaal jasjes en soms zelf schoentjes ik weet niet of dat is omdat de grond koud is of omdat de eigenaar bang is dat de hond koude pootjes krijgt:)

nog ff terug naar kerst, bij de walmart hebben we kerst lichtjes gekocht voor de kerstboom. op de doos stond knipperend en niet knipperend. je zou dan denken dat er dan een knopje op zou zitten waarmee je het knipperen kan aan en uit zetten maar nee hoor, het hele doosje binnenste buiten gekkerd maar geen knopje. nu blijkt dat het er aan ligt hoe je de stekker in het stopcontact stopt. als je hem er een beetje scheef in stopt dan heb je halve knipperlichtjes en de rest niet knipperend stop je hem er goed in dan heb je kans 50/50 dat hij of helemaal knippert of vast brand. als je er dan een beetje mee speelt dan veranderd het patroon van de lichtjes, zeer knap uitgevonden :)

in de titel stond ook naar huis....
jep 7 maanden zijn voorbij en het is tijd om naar huis te gaan. nog 1 week hier, nog 1 week in Hongkong en dan 12 jan op het vliegtuig naar huis! de 13e kom ik aan... nu het zo dicht bij komt heb ik er steeds meer zin in....zeker de verwarming die trekt me erg :D
ik denk ik zal a 2 week warning geven dat ik er weer aankom:)

ga ik het hier missen....zeer zeker
ik ga missen:
het studeren van de taal
het genieten van de mensen die badminton spelen op straat als ze niets te doen hebben.
het dwalen door de stad
zeker weten het eten! deze provincie heeft gewoon super eten. niet te vergelijken met de chinees in nl.

maar dit was het voor nu. nou ik hoop dat alles goed gaat daar in Nederland :)

greetz Joëlle



  • 28 December 2009 - 07:04

    Nathan:

    Als NL nog wat slaapt heb ik de eerste reactie! Hondjes, tja in Korea eten ze ze op! Alleen zit er wel heel weinig vlees aan die schoot hondjes. ;-)
    Nog een goede tijd, nieuwjaar en reis terug naar NL! Zegen!

  • 28 December 2009 - 07:53

    Mirjam:

    hey meis,

    ben blij dat je weer naar huis komt.. hier zitten we stiekem te springen...

    nou moor krijgt geen jas of schoenen hoor.. die bikkel loopt gewoon door de kou heen.. ze rent zich wel warm.. en optillen hm zou ik niet doen behalve als je een gewichtheffer bent of een hernia ziet zitten. :D

    dikke knuffel

  • 28 December 2009 - 08:43

    Johan Visser:

    Nu de vorige twee reacties over de hondjes gaan, zal ik een ander onderwerp aansnijden (in Korea snijden ze dus de hondjes aan ;( ).
    Het eten dus, een gewild onderwerp rondom de kerst.
    Als het daar zo lekker is, heb je dat dan ook geleerd om klaar te maken of ga je dat in de laatste week nog doen? Ik nodig je hierbij uit een keer van onze keuken gebruik te maken, dan eten wij het op! ;)

    Groetjes en tot gauw!

  • 28 December 2009 - 09:20

    Stefanie:

    Haha.. ik moest erg lachen om je winkel ervaring, dat je geen trui meer kan kopen. Dat is bijzonder! En die kerstlichtjes dan.. een aparte manier! Geniet nog even van je laatste weekje daar en in HK. En veel plezier als je weer thuis komt.. geniet van de verwarming, maar nog meer van de familie-warmte :-) Ik zie je in februari!! Knuffel, Stefanie

  • 28 December 2009 - 14:20

    Christine Visser:

    Hoi Joelle,
    Nog even en dan zien we elkaar en ben je van harte welkom in Kudel, want we willen al je verhalen graag horen, wens je nog een heel gave tijd en heel veel sterkte met afscheid nemen en loslaten, maar gelukkig je Vriend blijft er!
    Lieverd zie je gauw, denk veel aan je.
    xxxChristine

  • 28 December 2009 - 18:47

    Bart:

    Heee lief nichtje,

    Leuk om te horen dat je het naar je zin heb gehad de afgelopen periode. Ik heb inmiddels een eigen auto

    We zien elkaar snel weer!

    Je neef bart

  • 30 December 2009 - 19:05

    Jesse:

    hee zussie,

    Veel plezier nog de laatste paar weken daar en tot in januari!

    goede jaarwisseling en een dikke knuffel van mij

  • 31 December 2009 - 08:55

    Jessica:

    Hoi Joëlle,
    hondjes op sloffen??? Beetje raar volk is het wel, maargoed je moet de trend volgen he? Hier stoppen we ze in luxe tasjes en kopen hondjes sieraden voor honderden euro's voor onze vierstappers. Heb je een fijne kerst gehad? Als je weer in Ned bent gaan we een hollands kopje koffie drinken en vooral bijkletsen...

    De beste wensen alvast voor 2010 en tot in het nieuwe jaar....

    Liefs jessica zwemmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

nieuwe avonturen

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Weer Thuis

28 December 2009

jassen, sloffen, honden en.....naar huis

14 December 2009

kou uitgelegd :)

09 December 2009

terug in de kou

21 November 2009

soo een maand is voorbij
Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 18652

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: