al weer 4 weken hier. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu al weer 4 weken hier. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu

al weer 4 weken hier.

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

16 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Lee Ho!

Hier even een groet uit het warme hong kong om de weersverwachting maar even door te geven. Woensdag wordt het 34 graden met zo’n 90-95% vochtigheid dus de gevoelstemperatuur zal zo rond de 45 graden liggen heerlijk toch het zweet stroomt nu al naar benenden. (dat was deze week)
1 voordeel heeft de warmte de muggen houden er niet van en dat spaart mijn benen weer. Op de 1 of andere manier houden de muggen erg van mij. Zo lief ben ik niet voor ze.

Ik zal nog even 2 foto;s bijvoegen ik kan niet zoveel foto’s plaatsen dus zodra ik door mijn foto;s heen ben zal ik de eerste weer verwijderen. Maar over de 2 foto;s de 1 is van mijn dorpje dan zie je hoe “groot” het is en die andere is van de omgeving waar ik zit. Zoals je kan zien ben ik omgeven door bergen. De berg waar ik nu opsta, en die dus niet op de foto staat, achter die berg ligt Shenzhen en dat ligt in China, best wel dichtbij.

Slangen :s, ja er zijn hier slangen en zelfs cobra’s, laat ik daar maar niet aan denken. Hier dus een verhaaltje. Rond half 6 ’s avonds gaan wij altijd eten, omdat mijn huis niet op het terrein ligt waar wordt gegeten moet ik er naar toe lopen. Net terwijl ik onderweg was naar het eten wordt ik tegen gehouden door 1 van de oudste van het dorp. “Snake” zegt hij, ik wilde eigenlijk gewoon doorlopen maar het wordt slang bracht me toch een paar stappen terug. Dus ik vraag gevaarlijk zegt de meneer nog ja ook. Whaa. Gelukkig was het geen cobra maar een mini slang (nee geen tuinslang) maar kennelijk gevaarlijk genoeg. Ze hebben hem meteen zijn hoofd maar ingeslagen. Nu kon ik rustig naar onze tuin toe en eten

Hier gaat het verder goed. Ze zijn met de waterleidingen bezig en op de 1 of andere manier halen ze daarom de stroom er af voor een paar uur. Het leven heeft een normaal ritme gekregen van lessen volgen tot de zelfstudie, natuurlijk is er ook tijd om naar de stad te gaan en een dubbel sunday ijsje te eten bij de mac. Er zijn nog wel een paar “avonturen” die ik mee gemaakt heb maar die komen de volgende keer.

Diepe Groeten Joëlle

p.s de e-mail komt wat vreemd binnen maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om mijn voornaam goed te krijgen. Dus excuses maar jullie weten dat ik het ben!!

• 16 Juli 2009 - 09:21

Joke En Piet:

Hoi Joelle, wij hebben niet erg veel verstand van foto's plaatsen, maar als je je fototjes comprimeerd naar een kleinder bestand kun je veel meer foto.s plaatsen en gaat het uploaden ook veel sneller. Maar dat moet je maar is aan je hong kong collega's vragen die hebben daar vast meer verstand van als ons. verder heel veel succes met je studie en wat je gaat doen in de praktijk. De zegen van onze Vader toegewenst.

groet Joke en piet

• 16 Juli 2009 - 09:51

Mama:

OPen net de mail en krijg jouw verslagje binnen. Diana is net weg, we dronken gezellig thee en ze had medailles gemaakt voor de mensen die het leesrooster en de opdrachten hebben uitgevoerd. Die kwam ze even brengen. Dag hoor.

• 16 Juli 2009 - 10:34

Jesse:

Hee zussie,

leuk weer wat van je te lezen. Lekker die warmte ;)

Succes met les volgen en studeren.

Luv ya! knuf

• 16 Juli 2009 - 10:34

Jesse:

Hee zussie,

leuk weer wat van je te lezen. Lekker die warmte ;)

Succes met les volgen en studeren.

Luv ya! knuf

• 16 Juli 2009 - 16:44

Manon:

Lekker hoor dat weertje ;) Pff ik drijf mn bed al uit als het hier 25 graden is.. Had je trouwens mijn off line msn berichtjes nog doorgekregen over de uitreiking? Leuk dat je het toch voor elkaar krijg om blogs te plaatsen, ben erg benieuwd naar je avonturen!

Liefs Manon