allemaal beestjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu allemaal beestjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu

allemaal beestjes

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

25 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik dacht ik zal vandaag mijn verhaal maar eens wijden aan de beestjes die we hier hebben :)

We hebben er sinds vrijdag een klasgenootje bij, ik heb hem vrijdag eigenlijk pas ontdekt en tja het is zaza van puk van de petteflet en als je niet meer weet wat zaza is het is een kakkerlak :) Die dwarrelt nu door ons lokaal heen, betekend beter schoonmaken :)

Het is het seizoen van de mieren, geen grote maar van die mini dingetjes, tip om geen last van mieren te hebben is om alles goed dicht doen en alles in de koelkast te zetten. Helaas ging dit niet goed en hebben we nu een mieren invasie in onze keuken, maar gelukkig bestaat er Swipe, swipe is een schoonmaak middel eigenlijk een alles reiniger en het reinigt de mieren heel goed :)

Ow en dan heb ik nog niet vertelt over mijn douche maatje, opeens zie ik 4 pootjes achter een paaltje vandaan komen blijkt het een gekko te zijn. Nu zijn gekko's niet zo erg want ze eten muggen!

Poesjes ik hoop niet dat jullie erg van poezen houden maar de mensen uit mijn dorp denken dan katten perfect zijn en volgens hun is niemand perfect dus ook niet de poezen en om de poezen niet meer perfect te laten zijn knippen ze de staart van de poezen af. Erg sneu, maar ja zo denken de mensen hier nu eenmaal

Vorig weekend ben ik naar het strand geweest en het was heerlijk! Er was erg veel vervuiling in de lucht dus het lijkt mist maar dat is het niet.
Het is ook niet het mooiste strand maar wel dichtbij (45 min met het openbaar vervoer) het strand was echt een tijd van relaxen in het dorpje je kan ik me nog wel eens opgesloten gaan voelen en dan is het heerlijk om er even tussen uit te kunnen en een dagje op het strand doorbrengen samen met mijn oreo koekjes.

Deze week is een erg goed week geweest erg interessante lessen en een tijd van rust, want al dat werk....Ik ben een doe persoon en dan al dat leren, je doet dan alleen met je hoofd en niet met de rest van het gestel.

Het weekend is bij mij al weer half om en maandag gaan we weer verder met een nieuw onderwerp ben benieuwd wat het is. De tijd gaat zo hard dat we al weer naar augustus toe leven en dan begin september is het weer tassen pak tijd om weer verder te trekken.

Dit was het voor nu.

Ow op het strand of eigenlijk langs het strand kwam ik iets geinigs tegen. Het zijn stenen waar je over moet lopen met blote voeten of schoenen met dunne zolen, als iemand ooit het idee krijgt om naar Hongkong te komen dan daag ik je uit om over dit pad te lopen!!

greetz Joëlle

  • 26 Juli 2009 - 10:05

    Diana:

    Zo wat een beeste boel daar bij jullie. Kun je niet iets van een kleine saffarie organiseren... haha.
    Ik heb ooit eens gehoord dat komkommer schillen mieren verjagen, maar of dat echt zo is...??? I don't know....!!!
    Ja de tijd gaat snel, augustus staat voor de deur en de zomervakantie is dan alweer bijna om... Maar goed, voor jou misschien wel lekker dat de dagen en de tijd een beetje lopen.

    Fijn om weer van je avontuur te genieten... goed om lezen wat er daar allemaal gebeurt.

    Liefs en hugs,
    Diana en de rest.

  • 26 Juli 2009 - 14:18

    Jesse:

    Hee zussie,

    fijn al die beestjes ;) Ik zou proberen nog meer gekko's te zoeken en in je huis te laten lopen. Misschien dat je dan minder last hebt van muggen ;-)
    Succes komende week met je nieuwe onderwerp.

    Waar kan je naar het strand? Helemaal aan de zuidkant van HK Island?

    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

nieuwe avonturen

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Weer Thuis

28 December 2009

jassen, sloffen, honden en.....naar huis

14 December 2009

kou uitgelegd :)

09 December 2009

terug in de kou

21 November 2009

soo een maand is voorbij
Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 18653

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: