'De Titel' - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu 'De Titel' - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu

'De Titel'

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

20 September 2009 | Nederland, Amsterdam

ik heb er een week overgedaan om te bedenken hoe ik dit stuk nu eens zou noemen,
zoveel verschillende mogelijkheden dus ik dacht de titel is gewoon het beste:)

terwijl ik dit zit te typen wacht ik op de pagina om mijn e-mail te lezen maar helaas wil dat nog niet zo lukken
hoe is het nu? we hebben 2 weken school gehad en tot nu toe voornamelijk pinyin. Dat is het geschreven schrift dus niet onbegrijpelijke lijntjes, nog niet :)
Ik heb zeer zeker wel ontdekt dat ik goed ben in losse worden maar om daar nu een zin van te maken tja dat is een ander verhaal. Ik liep hier pas langs een rivier en daar zitten nog wel eens mensen langs dus ook dit stelletje. Ik denk dat hij hallo riep maar ik stop, begint hij me toch te ratelen. ik zeg ik snap het niet. uiteindelijk hebben we een heel verhaal in het chinees met elkaar en we begrijpen elkaar ook nog:) of het is meer ik begrijp wat hij wil zeggen:)

dit wordt een van de hak op de tak verhaal maar goed.

even een geld voorbeeld. 2 van onze jongens waren ziek geworden en zijn toch maar naar een dokter geweest. (beeld je in 10 kuai is 1 euro)
hij dus naar de dokter ( de diagnose is niet belangrijk) maar hij moest allemaal onderzoeken ondergaan gelukkig had hij geen last van varkentjes met griep:)
hij dus allemaal onderzoeken bloed af namen 3 kuai, een xray 5 kuai, consult bij de dokter 7 kuai en dan nog de medicijnen ook iets van 3 kuai wat inhoud dat hij voor 17 kuai een onderzoeken heeft gehad de dokter heeft gezien en medicatie heeft gekregen in platte euro's is dat 1 euro 70 :) geweldig toch en daar neem je dan zo'n dure verzekering voor.

foto's tja sorry nog steeds een paar weken wachten daarop. maar soms vraag je je af waarom je in het buitenland foto;s maakt en in je eigen land het niet intressant is om foto;s te maken van baby's, eten, oude mensen, mensen die eten, die gehurkt langs de kant zitten, tja het is een heel andere cultuur dat wel maar het blijven gewoon mensen. maar om toch een beetje inzicht te geven over de hoeveelheid foto's in 3 weken zo'n 300 :) en dat zijn de foto';s van hk nog niet meegerekend

reizen.
over 2 of 3 weken heb ik de mogelijkheid om de provincie wat verder in te trekken. naar een stadje 5 uur verderop per bus. ik heb er erg zin het land is erg mooi en je ziet veel diverse dingen als je in de bus stapt. en door het land gaat rijden

het is zo lastig om de cultuur te omschrijven. als je overdag op straat loopt zie je voornamelijk oudere mannen en oudere vrouwen met kinderen omdat de ouders werken voeden de opa en oma de kinderen op. studenten zie je bijna alleen in de weekenden in de stad omdat ze allemaal op een campus wonen en een campus is net een dorp ze hebben daar 'alles" dus geen reden om het terrein te verlaten.

misschien heb ik het al laten vallen maar we zijn ondertussen verhuisd van de 6e verdieping naar de 2e verdieping wat een heerlijkheid. betekend wel dat we als ik bij mijn vrienden langs wil gaan, bij hun wel telkens de trap op moet ploeteren :)

ik heb al verschillende engels sprekende mensen mogen ontmoeten en dat is fijn kun je hun engels trainen ik mijn chinees op hun oefenen. met die mensen ga ik vaker afspreken om zo een beetje vriendschappen op te bouwen en meer van de cultuur te leren.

tja dat was het voor nu wel ff. toch weer een heel verhaal geworden en ja de pagina van mijn mail is eindelijk geladen :)

bedankt voor jullie reacties! geweldig om te lezen! en ook dat jullie met mij mee reizen, ook al merk ik helaas wel op dat mijn verhalen meer en mee chaotiche worden. ik hoop dat jullie daar nog steeds door heen kunnen lezen :) volgenden week komt er geen nieuws, en wanneer ik dan weer de mogelijkheid heb dat merken jullie vanzelf. ik zal mijn verhalen opschrijven zodat ze wat meer geordend op papier komen :)

nogmaals bedankt dat jullie mee reizen! heerlijk

greetz Joëlle

  • 20 September 2009 - 19:55

    Papa:

    Ha die Joelle,
    Wat leuk om je laatste bericht te lezen. Een voorrecht om nu op de 2e te wonen. Kun je niet meer aan je conditie werken? Ik zie uit naar je berichten over je reis naar een andere plaats. Leuk dat je verder het land in kan en meer van de cultuur kan zien. Alles zal wel weer anders zijn dan in je altijd mistig stadje.
    Geniet ervan en ik denk aan je.

  • 20 September 2009 - 21:28

    Jesse:

    hee zussie!
    leuk weer wat van je te horen/lezen.
    heb smsje van je gekregen. Ik probeerde wat terug te sturen, maar dat lukt niet :(
    Nouja, geniet nog van je tijd daar en veel plezier als je verder de provincie in gaat.

    luv ya en big hug van mij

  • 21 September 2009 - 04:13

    Sandra:

    hey joelle,
    zo chaotisch vind ik t niet hoor, vind t gewoon leuk om al jouw ervaringen te lezen.
    maak je er niet te druk om en schrijf wat je denkt...wij lezen wel.

    geniet en leer veel!!!

    groetjes san

  • 21 September 2009 - 12:40

    Mirjam:

    hey meis,

    tja foto's ben benieuwd..
    stuur je bij deze een dikke knuffel van mij en moor en ze wilde er nog een pootje aan toevoegen..

    Ps: je broer mist je was blij dat hij je nog heeft gesproken van de week...

    dikke kus en doe voorzichtig doen wij hier ook

  • 22 September 2009 - 06:59

    Diana:

    Meid, maak je geen zorgen over hak op tak, chaos of de volgorde van jou avontuur. Net wat je zegt, wij reizen met je mee en ik kan alleen maar genieten van het lezen van je berichtjes :-).
    Ben ook heel benieuwd hoe het wordt als jullie weer verder door trekken, jij hebt er zin in en dat is goed.
    Zet 'm op Kanjer, you can do it en zoals onder tussen ons motto is geworden sluit ik af met... Take care, stay close and we love you...
    Hugs van ons allemaal.
    Liefs, van mij :p


  • 22 September 2009 - 08:22

    Tante Christine:

    Net je waarbenjij ontvangen via je pa, leuk om zo je verhalen te lezen,geniet van al je kontakten, dat je veel vrienden mag maken en samen de taal kunt spreken, wat zal dat fijn zijn. Lieverd ik denk veel aan je, fijn dat je zo'n goede vriend altijd bij je hebt.
    Liefs uit Kudel.

  • 23 September 2009 - 15:23

    Ilja:

    Hoi joelle,

    leuk om je verhaal hier ook te lezen! Ben benieuwd naar de foto's
    doei, liefs Ilja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

nieuwe avonturen

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Weer Thuis

28 December 2009

jassen, sloffen, honden en.....naar huis

14 December 2009

kou uitgelegd :)

09 December 2009

terug in de kou

21 November 2009

soo een maand is voorbij
Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 18650

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: