Tot over 4 weken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu Tot over 4 weken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu

Tot over 4 weken!

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

21 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

tja denk je nu wat is dat nu, tot over 4 weken.

ja ik heb besloten nadat God mij overtuigd had wat ik deed niet volgens de regels is, te stoppen voor deze maand met deze updates. volgens de regels mag ik niet op publieke sites komen en ook al kom ik er niet op ik gebruik wel een publieke site om dit te posten. daarom heb ik met God overeen gekomen om te stoppen; want james 4:17 zegt 'Als iemand weet hoe het hoort maar er niet naar handelt, dan zondigt hij (NBV)'en ik wil mijn leven niet in zonde leven daarom is dit voorlopig de laatste update. ik vind het jammer dat ik niet meer kan schrijven. maar wat is nu een maand op de eeuwigheid. op het moment vliegt de tijd dus ik zal snel weer in hk zijn om weer te schrijven

dus helaas kunnen jullie deze maand niet meer mee reizen. jullie hoeven de snel neer getypte worden niet meer te ontcijferen, niet meer hard na te denken over de pinyin worden die ik gebruik of is het toch engels :) of te denken tjonge wat voor gramatica is dit? tja ik heb niet voor niets een 6 voor mijn nl op mijn diploma of is het toch een 7 maar ja, engels heb ik een 9 dus denk maar gewoon dat mijn engelse gramatica beter is (ahum)

hoe is het verder en hoe gaat het verder. nog 3 weken uni en dan is mijn cursus afgelopen, dan nog een week hier in deze stad en dan mogelijk verhuizen we voor een dag of 3 naar een grotere stad met wat meer westerse dingen (hier hebben we de mac, kfc en pizza hut) maar daar hebben ze ikea en carfour wat geweldig :) gewoon voor een paar dagen wat anders.
19 nov zijn we weer terug in hk en daar verblijf ik in ieder geval nog 3 weken en dan moet ik ff gaan kijken wat ik ga doen maar dat horen jullie tegen die tijd wel.

om het maar meteen te zeggen het is niet zo koud dat we sneeuw hebben of dat het vriest maar het is zeker 10 graden kouder dan 2 weken geleden en dat is een groot verschil. zeker als er geen verwarming is. buiten warmer dan binnen. en als je stil zit in de les is het ook niet zo warm :)

met mij gaat het goed, ik vermaak me hier goed en ik begin steeds meer van de stad te ontdekken.
ik begin de taal steeds beter te begrijpen dus ik kan kleine gesprekjes met de taxi chauffeurs voeren. en dat is gewoon grappig. en leuk dat je zo'n overwinning ziet.

tja helaas niet zoveel meer te schrijven.

ik ga weer verder met mijn huiswerk,
ik schrijve jullie weer over een maand dus ergens halverwege/eind november....

greetz en zaijian

wenli



  • 21 Oktober 2009 - 16:54

    Mama:

    Ben ik toch weer even de eerste die op deze voorlopig laatste brief reageer. Zou Ikea daar nou veel verschillen met Ikea hier? Ik ben benieuwd.

  • 21 Oktober 2009 - 18:26

    Diana:

    Verstandig besluit, wel jammer dat we niet nog even van je avontuur kunnen genieten en gezellig met je mee kunnen reizen. Helaas, maar ik laat de koffers nog gepakt, want wie weet wat er gebeurt als je weer gaat schrijven. :)
    Goed dat de taal wat meer eigen wordt, je bent al bijna geen toerist meer. Ik heb alle respect voor je, petje af hoor ;). Bij mij is het nog steeds bami, nasi en sambal bij... En ja natuurijk niehow :)
    Nou meid, zet 'm op en blijf bewegen.
    Take care, we love you.
    Hugs en tot gauw...

  • 22 Oktober 2009 - 08:30

    Stefanie:

    Hey!
    Tijd vliegt! Dus die maand zal wel snel voorbij gaan voor je.. Ik vraag me af of je deze reacties nu nog wel leest.. of dat je in HK straks reacties van een maand oud te lezen hebt ;-) Succes met de studie!
    Dikke knuffel, Stefanie

  • 22 Oktober 2009 - 09:32

    Jesse:

    Hee zussie,

    Jammer, maar goed en verstandig besluit.
    Succes de laatste paar weken daar en we horen wel weer van je over een week of 4.

    liefs

  • 22 Oktober 2009 - 16:25

    Chantal:

    Wat een wijs besluit.
    Wel jammer, maar dan heb ik over 4 weken vast veel te lezen.
    Ik start woensdag a.s. met mijn stage. best spannend.
    Veel plezier de komende tijd.

  • 22 Oktober 2009 - 22:59

    Jessica:

    hoi Joelle,
    wat jammer dat we niet meer kunnen lezen hoe het met je vergaat. Het is voor mij moeilijk te begrijpen, maar je moet natuurlijk rekening houden met de rest. Ik hoop dat ik afentoe nog wel een hotmail van je krijg of als je weer ff in nederland bent op een of andere manier contact te mogen hebben??? Het ga je goed meid, en doe voorzichtig...

    Knuffels jessica

  • 23 Oktober 2009 - 04:10

    Nathan:

    Tja, dan weet ik natuurlijk niet wanneer je deze reactie leest, maar ach...
    4 weken, 't is zo voorbij, don't worry! En gaaf dat je nu de taxi gesprekjes wat kan gaan volgen, dat was voor mij ook een heel verschil! Echt zo'n moment dat de wereld om je heen iets meer sense begint te maken. Succes, keep it going!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

nieuwe avonturen

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Weer Thuis

28 December 2009

jassen, sloffen, honden en.....naar huis

14 December 2009

kou uitgelegd :)

09 December 2009

terug in de kou

21 November 2009

soo een maand is voorbij
Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 18646

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: