De Situatie Nu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu De Situatie Nu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joelle - WaarBenJij.nu

De Situatie Nu

Door: Joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

12 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

je denkt misschien wat is dat voor titel. de situatie nu;
is er iets ergs gebeurd nee hoor het enige wat gebeurd is, is dat het weer is veranderd.
Van een lekkere 20+ graden naar een koude 15 graden. nu denk je dat is toch niet zo erg.
dat is het wel. want helaas is de temperatuur binnen net zo warm als buiten. je raadt het al; geen verwarming in de huizen.
ook de universiteit waar ik naar toe ga; geen verwarming. maar om het een beetje beter te maken wel open ramen en deuren de hele dag:)

dus tijd voor iets warms! het is thee drinken meer uit noodzaak dan dat je er altijd behoefte aan hebt :)

en dan nu het antwoord op ni mang ma? Manon! you are the winnen inderdaad het is druk de vraag is: heb je het druk?
de antwoorden waren zeer variërend maar toch kwam er maar 1 goede uit.

nu ik veilig ben overgestoken ga ik naar de kapper, in nl als ik naar de kapper ga is het max 45 min en ik sta weer buiten
hier kan je er wel een middagje voor uit trekken. je komt er binnen de wachtruimte heeft internet en je zet nog geen voet binnen of je hebt je eerste glas thee al in je handen. je zegt ik wil mijn haren laten knippen... je gaat naar boven daar krijg je een uur lang een hoofd en nek massage en soms ook nog de rug en dan kan je eindelijk naar de knip stoel waar ze zich uitleven op je haar en dat alles voor tja wat zal ik zeggen ik denk max 10 euro. een goed bestede middag al zeg ik zelf

tja wat nog meer kan ik schrijven.
zoals ik al eerder geschreven heb: mes en vork zijn achtergelaten en we eten nu met stokjes. en dan niet het standaard nasi en bami maar echt lekker eten. verschillende gerechten komen voor je te staan en dan krijg je rijst en dan is het neem je stokjes op en neem wat je lekker vindt van de schalen op tafel. officieel 7 gerechten waarvan 1 een soep en 2 koud als ik het goed heb maar dat doen we niet. we tellen hoeveel personen er zijn zoveel gerechten nemen we en dan voor iedereen rijst.
je komt binnen en je krijgt bijna altijd thee, dit is om het vettige eten te neutraliseren en ach het smaakt ook nog wel aardig. daarna bestel je en wacht je halverwege als je nog geen rijst hebt gehad dan roep je om da fan en dan hoop je dat ze het komen brengen.
tissue worden veel gebruikt en de gebruikte tissues verdwijnen op de grond samen met de botjes van de kip (ligt er wel aan in wat voor restaurant je eet) tafelmanieren kan je wel vergeten want hier wordt gewoon over elkaar heen "gehangen"en netjes recht op zitten heeft geen zin want anders krijg je de rijst niet naar je mond, het is of je kom omhoog brengen of een beetje voorover buigen om toch maar te kunnen eten. het is handig als je met rechts kan eten want als je met links eet dan stoot je voortdurend tegen iedereen aan.
het eten is hier veel beter dan in nl in de restaurants :)

ik zie dat het al weer aardig veel tekst is.

nog even een klein stukje over de apotheek hier.
in alle apotheken hangen bordjes met OTC dus dat ga ik maar ff een keer uit proberen
ik heb een paar medicijnen opgeschreven en kijken of ze inderdaad otc zijn hier.
nu nog ff moet verzamelen om inderdaad naar binnen te gaan want ik ben de taal nog niet zo machtig dat ik een apotheek in kan gaan en zeggen dat wil ik hebben
dus wie weet ga ik het proberen. lijkt me wel geinig als het lukt.
sommige ab kan je zo verkrijgen dus... wie niet waagt wie niet wint.

dit was het weer voor even, bedankt weer voor het mee reizen en tot de volgende keer!

greetz Joëlle

  • 12 Oktober 2009 - 20:14

    Papa:

    dag leiverd,
    je bent erbvlug bij met je nieuwe bericht. Gister nog aan de telefoon, nu alweer een up date. Het is dan ook je vrije dag. Leuk bericht over de kapper. Dat kennen we hier niet, hebben er ook geen tijd voor over.
    liefs papa

  • 13 Oktober 2009 - 03:19

    Jesse:

    Hee zussie,

    goed te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    Misschien dat als je terug bent je hier in een restaurant kan vragen om die bepaalde gerechten. Misschien dat ze het wel willen maken voor je :) Vinden ze vast zelf ook wel leuk.

    liefs en dikke knuf

  • 13 Oktober 2009 - 07:08

    Stefanie:

    Hey chica!
    Laat jij je maar eens lekker verwennen bij die kappers! Dat klinkt goed! Maar je moet ook de kneepjes van de kookkunsten gaan leren hoor!! Dan kan je als je terug bent.. al dat lekkere eten voor ons koken! :-D
    Dikke knuffel, Stef

  • 13 Oktober 2009 - 13:41

    Manon:

    Jeej ik heb gewonnen haha! ;)

    Oeh heerlijk zo'n kapper, kon dat hier maar voor die prijs, dan zou ik elke week gaan!

    Liefs!

  • 13 Oktober 2009 - 17:10

    Chantal:

    Zo wil ik ook wel naar de kapper.
    Krijg jij trouwens geen kramp in je hand/vingers door de stokjes?
    Ik heb daar namelijk meestal wel last van.

    Groeten

  • 14 Oktober 2009 - 07:23

    Diana:

    Jammer, weer de hoofdprijs aan me voorbijgegaan... en ik dacht nog zo goed gegoogled te hebben... :(
    Hé maar die kapper die vrolijkt wel op, die wil ik, net als iedereen ook wel eens een keertje doen. Relaxed man...
    En oja, het beste dieet, in ieder geval voor mij, is met stokjes eten, krijg geen hap meer binnen, dus ook geen koolhydraten, suikers, vetten en dergelijke... :). Maar op je tafel etiketten, moet je toch wel blijven letten... laat zien dat je goed bent opgevoed...haha :)

    He Kanjer het ga je goed, take care.
    Liefs em hugs van ons.
    Doeiii...


  • 14 Oktober 2009 - 08:15

    Mama:

    Is je haar al weer helemaal terug naar fatsoenlijk, sinds je eigen avontuur daarmee?
    Enne, stamppot eten met stokjes zal toch wel lastig zijn, dus hier maar weer gewoon met mes en vork. Dag schat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

nieuwe avonturen

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2010

Weer Thuis

28 December 2009

jassen, sloffen, honden en.....naar huis

14 December 2009

kou uitgelegd :)

09 December 2009

terug in de kou

21 November 2009

soo een maand is voorbij
Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 18650

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: