Vuur, poeder en.... - Reisverslag uit Plymouth, Montserat van Joelle - WaarBenJij.nu Vuur, poeder en.... - Reisverslag uit Plymouth, Montserat van Joelle - WaarBenJij.nu

Vuur, poeder en....

Door: joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

26 Mei 2010 | Montserat, Plymouth

wat is dat en dan....

hmm zal ik het nu vertellen of aan het eind,

dat wordt aan het einde.


poeder, het zomer seizoen is weer aangebroken wat inhoud dat het warm en zeer plakkerig is want de vochtigheidsgraad licht hoog. rond de 80 en 95 % als het soms niet hoger is dan dat.
wat heeft poeder daar dan mee te maken?
om niet zo te zweten gebruiken we baby poeder of alcohol om ons mee te " douchen" naast het gewone water natuurlijk.
waarom dan? de alcohol neemt het vocht op en zo doet de baby poeder, je ruikt lekker naar baby en je zweet niet zo.
voordeel van de alcohol is dat je kleding niet beschadig raakt. met witte vegen en vlekken van de poeder.

stond ik lekker in de keuken een eitje te bakken, dacht ik zal de tactiek van mijn huisgenoot opvolgen en er een beetje water bij doen en dan de deksel er boven op om zo de bovenkant te stomen. zodat je het niet hoeft om te keren.
zodra ik het water in de pan heb laten glijden komt er me toch een vlam om mijn pan heen zetten. en dat bleef heerlijk in mijn pan hangen. het eerste wat ik riep was FIRE :) niemand die op je afkomt om te helpen of zo....alleen vragen are you okay:) maar goed. ik snel pan opgepakt en in de gootsteen gemikt en toen was het gedaan. alles over. zegt er 1 later je had ook het gas uit kunnen draaien :) maar goed. ik had dus vuur in mijn mini keuken. gelukkig was mijn eitje klaar en kon ik hem daarna nog lekker op eten.


en..... ik ben gister naar macau geweest. nog nooit geweest, het is deel van portugal, en een plaats waar je mag gokken in HK mag je niet gokken. dus veel mensen gaan daar naar toe als ze hun geluk willen beproeven.

de reden dat ik naar Macau ging was om mijn Visum te activeren. dus nu ben ik officeel een bewoner van HONGKONG zo blij :) volgend jaar moet ik mijn visum verlengen maar over 7 jaar ben ik permant bewoner van HK :) maar dat duurt nog ff



dit was het weer ff.

Greetz van een bewoner van HK



btw. de foto;s komen later

  • 26 Mei 2010 - 10:07

    Stefanie:

    Ben je nu een Hongkongnees? Hongkongenaar? Een Honkiekonkie??

    Anyways niet meer spelen met eten hè? Je ziet maar weer dat dat geen goed idee is! Was 't trouwens wel lekker? ;-)

  • 26 Mei 2010 - 10:12

    Christine Visser:

    Hoi Joelle, tja een ongelukje zit in een klein hoekje, nu een minikeukentje en je bluste het goed he!Leuk weer even van je te horen zo, wens je Zijn rijke zegen en bid voor je, liefs vanuit Kudel

  • 26 Mei 2010 - 13:44

    Jesse:

    Hoi zussie,

    Nog wat gezien van Macau? Was het wat?

    Gefeliciteerd met je inwonerschap van HK :p

    Wel fijn dat het goed is gegaan met je brandje en je eitje! Heb je dat ook is meegemaakt ;)

    liefs

  • 27 Mei 2010 - 08:27

    Mama:

    Nou, dat eitje bakken is dan weer goed afgelopen. Je kunt zo op de lijst van BHVer gezet worden.
    Leuk verhaal weer hoor.

  • 03 Juni 2010 - 08:25

    Diana:

    Hé HongKongburger... ;)

    Hoe voelt dat nou, bereep dat je er veel voordelen kan uithalen... C1000, dat scheelt... :)

    Mmmhhh, alcohol voor je body en babypoeder drink je op... of was het toch anders... :?

    Ja en dat vuurtje... het is een goede manier om te koken als je in een professioneel keuken restaurant staat... en misschien kun je een volgend keer gewoon HELP roepen, heeft waarschijnlijk meer effect op de komst van de mede huisgenoten...

    Nou meid, je hebt weer wat beleeft.

    Hugs van ons allen...
    Doeiii :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 913
Totaal aantal bezoekers 19385

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: