op reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joelle - WaarBenJij.nu op reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joelle - WaarBenJij.nu

op reis

Door: joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

15 November 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo en groeten uit Thailand

na dat er een radio stilte is geweest is het tijd om even een korte update te schrijven

ik ben voor de komende 2,5 maand op reis en op het moment ben ik in Thailand
ik ben in het noorden van thailand (chiang rai) dus geen last van overstromingin daar.
wel hebben we te maken met lege schappen in de winkels omdat er geen voorraden uit bangkok meer komen dus dat merk je goed. vooral de geimporteerde producten zijn zeer schaars. maar gelukkig is er nog steeds rijst :)

we verblijven nog 2 weken hier in thailand, we verblijven op een plaats waar je echt tot rust kan komen.
ik ben niet alleen ik ben met een groep van nog8 andere jongelui op reis om help te bieden waar dat nodig mocht zijn en mocht je bekent zijn met de termen het is een compassion gefocusde DTS.

na thailand gaan we naar cambodja waar ze ook veel last hebben van overstromingen. dus grote mogelijkheid dat we daar mee gaan helpen met het opruimen. nu het water zich aan eht trug trekken is. maar ook gaan we naar de rosse buurten van cambodja ( er is veel sex slavernij gaande) en we willen er voor de mensem zijn die door omstandigheden in een situatie zijn gekomen waar ze niet meer uir kunnen. maar naast dat gaan we ook naar weeshuizen en misschien ook wel naar dorpjes toe om medische hulp te verlenen.

tijdens de kerst gaan we een kerst programma doen voor de kinderen in een weeshuis en we gaan voor alle kinderen een kado kopen en waarschijnlijk gaan we ook voor ze koken om ze te zegenen en een goede tijd te geven.

na cambodja gaan we naar india voor een maand we beginnen in calcutta om daar met de kinderen te werken die op het treinstation wonen en leven. we vangen ze op en het plan is om voor al die kinderen schoenen te kopen.we willen ze zegenen en er voor ze zijn van ze houden hoe ze ook zijn en waar ze ook vandaan komen. na calcutta weten we nog niet precies waar we heen gaan. maar ik weet zeker dat het een geweldige tijd gaat worden. ,maar ik weet ook dat we geconfronteerd zullen worden met armoede verwaarloosing honger en pijn. end at is niet altijd makkelijk maar het enige wat je kan doen is van de mensen houden. alleen Jezus kan gebroken dingen weer heel maken.

ik zie er echt naar uit wat God gaat doen.

ow ja afgelopen weekend heb ik op een olifant gereden en het weekende daarvoor in een waterval gezwommen. hetlijkt wel vakantie. het is heerlijk om thailand te zijn met overheerlijk eten. leuke mensen, en als verrassing kwamen onze vrienden uit Hk naar thailand en dat was echt super gaaf.

nou dit was het weer. volgende misschien in cambodja als we internet hebbenn

helaas geenf oto;s als je facebook hebt en je me kan vinden dan kan je er zo af entoe een voor bij zien komen.

een ander leuk ding was ik heb bitterballen gegeten! lekker na 1,5 jaar heb je er best zin in. :)

ook al hoor je niet van mij geen nieuws is goed nieuws toch

ik denk vaak aan jullie

liefs Joelle

  • 15 November 2011 - 09:27

    Jesse:

    Hee zussie!

    Vond het leuk dat je even belde afgelopen zaterdag. Was al weer te lang geleden.
    Maar het lijkt me wel leuk om op een olifant te rijden.

    Geniet nog van Thailand en succes enzo in Cambodja en India

    liefs

  • 15 November 2011 - 10:45

    Mama:

    nou, dat was snel zeg. Leuk bericht hoor. Met plezier gelezen liefs uit Aalsmeer

  • 15 November 2011 - 10:46

    Christine Visser:

    Hoi joelle,
    Wat leuk zo ineens weer wat van je te horen en dat het goed gaat met je en je plezier hebt in wat je nu mag doen, geniet er nog lekker van en suc7 met de volgende stappen, maar je weet dat Hij met je is en voor en achter je is en je zal helpen en leiden in elke situatie! Ik denk veel aan je. Veel liefs uit Kudel

  • 15 November 2011 - 13:11

    Ilja:

    Hoi Joelle, superleuk om weer van je te lezen. Klinkt heel gaaf wat je allemaal aan het doen bent en nog gaat doen! Past echt bij jou volgens mij...heel veel zegen en een hele goede tijd. Veel liefs van mij

  • 16 November 2011 - 13:48

    Manon:

    Heej Joelle!

    Ik ben blij dat alles goed met je gaat! Geniet van alles wat je doet, en ga ervoor!

    Liefs!

  • 17 November 2011 - 11:05

    Diana:

    Het Azië avontuur is begonnen... leuk weer iets van je te lezen om te lezen.
    Hoop nu dat je overal internet hebt zodat je ons met je belevenissen mee kan blijven nemen.

    Liefs, hugs en blessings van ons zllemaal.
    Doeiiiiiiii

  • 21 November 2011 - 15:57

    Chantal:

    Hey Joelle,
    Wat leuk weer zo'n update.
    Het klinkt heel spannend allemaal.
    Ik kan je op Fb trouwens niet vinden...
    misschien kan je mij toevoegen?

    groeten, Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 18574

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: