de titel - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joelle - WaarBenJij.nu de titel - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joelle - WaarBenJij.nu

de titel

Door: joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

22 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Goede middag en welkom bij een "dag" uit het leven van Joëlle

In Hong Kong is het ook zomer en naast de zomer is het ook tijd voor het regen seizoen wat alles weer mooi groen maakt altijd heerlijk deze tijd.

in HK ben ik gelukkig niet de enige nederlander nee er is zelf een groepje nederlanders ontstaan die minsten 1x per maand bij elkaar komen om speleejtes te doen uit eten te gaan, en om te gaan rennen om de boot te halen want tja anders moet je wel 30 min wachten wat we als nog moesten omdat het hek net voor onze neus dicht ging :)

Ik heb het erg naar mijn zin en er werd me pas dit aangeboden, wat dacht je er van om basis verpleegkungdige te worden. (de plek waar ik werk wordt de basis genoemd) Dat lijkt me wel erg leuk. ik doen nu al zo nu en dan verzorgende/verpleegkundige dingen
zo was er bijvoobeeld iemand zijn blinde darm gebarsten - geopereerd - dicht geniet - maar ja toch gaan ontsteken, zijn vrouw in paniek want de wond had gelekt en dus belde ze mij maar op :) geweldig eindelijk weer ff met wonden werken.
ook al hoefde ik niet zo vaak langs het was erg leuk om medische bezig te zijn. toch iets wat ik denk wel mis.

ff wat geinigs - omdat ik wat last van mijn kies had ff naar de tandarts geweest nou ja het was meer een dental surgeon
nu is het verschil denk ik tussen een tandarts and een surgeon. de 1e doet een check up en de 2e vraag wat zijn de klachten en kijken alleen op de plek waar de klachten zijn. maar tjonge wat een lief mens zeg. en natuurlijk gelukkig niets aan de hand maar toch maar ff uit getest.

kan je het geloven over 2 maanden zit ik voor 6 weken in thailand om dat dan de praktijk begint van mijn nieuwe school die ik help staffen. de tijd vliegt voor je weet is het 2012 en sta ikweer voor je neus.

verder - tja gebeurd er niet veel spannends hier.

nou ja dit was mijn verhaal voor nu weer.

als er vragen zijn laat het me weten dan zal ik eens kijken wat ik eraan kan doen.




  • 22 Augustus 2011 - 18:52

    Mama:

    ben ik dan de eerste die reageert? Je hebt zo in ieder geval ook een ervaring bij de tandarst achter de rug. Ach ja, dat krijg je als je in een ander land woont, andere kapper, andere dokter, andere tandarts. Best wel wennen soms.
    Dag hoor, liefs

  • 22 Augustus 2011 - 20:43

    Christine Visser:

    Hoi Joelle,
    Wat mooi dat je zo even bezig mocht zijn in je beroep en je er ook wat verder mee mag gaan! Ja de tijd vliegt, alle kids getrouwd en Jasper al bijna 7 en ook de rest groeit als kool zgz. Waren heerlijk op vakantie met Timon en Florien en kids, gezellig hoor:oma boekie lese...oma..snoepie etc!
    Wens je weer een goede tijd toe met alles waar je zo voor komt, bid voor je!
    Liefs uit Kudel

  • 23 Augustus 2011 - 06:56

    Diana:

    Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de tijd vliegt... Wat eet jij met kerst... :)

    De kenmerken van een verpleegkundige zijn volgens mij overal het zelfde... genieten van een wond om te verzorgen... Heel herkenbaar... ;)

    Verder heb ik nog een kies pijn tip... een kruidnageltje tussen je kiezen schijnt ool te helpen en anders gewoon trekken... Touwtje om je kies en de deur dich doen... ;?

    Liefs en hugs van ons
    Many blessings

  • 23 Augustus 2011 - 11:17

    Ilja:

    hmmm kijk je uit bij die tandarts :-)
    Leuk om weer van je te lezen!

    Liefs van mij

  • 23 Augustus 2011 - 18:40

    Jenneke:

    Tsja, regen, dat valt hier ook genoeg..... maken we een beetje hetzelfde mee :-).
    Ook in Zuid Frankrijk kun je het treffen, vervelend als je tent wel van boven maar niet van onderen waterdicht is.... Maar na regen komt ook altijd weer een zonnetje! Het Licht schijnt altijd.

    Liefs van ons 5-en, Jenneke

  • 23 Augustus 2011 - 20:03

    Jesse:

    Hee lief zussie,

    leuk weer wat van je te horen hier.
    Wel leuk dat je ook weer beetje verpleegkundig bezig kan zijn!

    knuffel

  • 21 Oktober 2011 - 17:59

    Ilja:

    lieve schat waar ben je? Volgens mij is het hoog tijd voor een nieuw reisverslag! Alles goed daar?

    liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 18577

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: