wandeling - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joelle - WaarBenJij.nu wandeling - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joelle - WaarBenJij.nu

wandeling

Door: joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

21 November 2010 | Hong Kong, Hong Kong

zo schrijf ik tijden niet en dan hier komt er weer een nieuwe aan :)

en dit omdat mijn hoofd het zo druk had met nieuwe info dat ik gewoon ff hong kong wilde verkennen. gelukkig kon dat erg dichtbij.

10:15 op mijn fietsje naar een "park" kom daar 10:30 aan daar zie je dat de route die wilt gaan lopen 13 km lang is en je er 6 uur over doet. hmm dat is toch wat lang
dan maar halver wege omkeren of zo.

na 15 min gelopen te hebben kom ik bij een t-splitsing. hmm een korter route gevonden alleen maar 5 km. beter! links af 1,5 uur rechts af 4,5 uur dezelfde bestemming en ongeveer de zelfde afstand. hmm wat zou het verschil zijn. omdat ik niet de hele dag aan het lopen willen zijn ben ik de "kortere" route maar op gegaan. na 5 min kom ik op een asfalt weg en 45 min ben ik op de plaats van bestemming. hmm nou ja een pauze dan maar.
daar het bordje gevonden met mijn terug weg en inderdaad dat bordje 5 km en 4,5 uur terug naar mijn begin positie
nou ik heb het geweten het was echt een country trail . zo mooi! ik doe er een paar foto's bij ook al zijn ze niet erg mooi een beetje heiig. maar ook al was het geen 4 uur later een goed 2 uur later was ik pas weer benenden. en dan weeer terug fietsen. uit eindelijk om 14:45 weer thuis. dus in totaal wel 4,5 uur later weer in mijn dorp. maar zo de moeite waard!

afgelopen was ik het support team van een paar vrienden van mijn die moesten spelen in de kerk, daarna werden we meegenomen uit eten. nou en dat is eten hoor. tjonge jonge. het lokale eten hier is dim sum. nou er zit verschil tussen dim sum en dim sum. dit was zo goed en zo veel. maar heerlijk. en ook al kende we veel van de mensen niet het was super gezellig.

maar voordat we opstegen naar de 10e verdieping kwamen we hier langs.
want ja sinterklaas komt hier wel aan, maar kerst neemt zeer zeker de overhand! een gezellige sfeer komt er dan in hk te hangen.

ow en vergeet ik het bijna. veel van mijn huis genoten zijn nu in europa en in mijn huis zijn nu alleen nog maar europeanen over :) kunnen wij niet naar europa dan komt europa naar ons. want wij ik en mijn huisgenoot vonden "andijvie" op de groente markt. dus wij dachten yes, andyvie stampot nou dat hebben we gedaan heerlijk en natuurlijk voor herhaling vatbaar. want een kleine week later zaten we met 3 nederlanders, 1 australier en 1 meisje van duitsland aan de tafel andijvie te eten heerlijk gewoon. en daarna koffie, thee met stroopwafels.
aldus de "koks" een zeer geslaagde avond!

dus hier een paar foto;s ervan. geniet ervan

Greetz Joëlle

  • 21 November 2010 - 13:26

    Christine Visser:

    Hoi Joelle, wat een lekkere stamppot en apart Xmas, maar genieten doe ik van je foto's van je wandeling, al moet je daar niet verdwalen. Was leuk zo te lezen en kijken, wens je weer sterkte in deze week, dat je Zijn Hulp in en door alles mag ervaren, je bent een prachtmeid, die er voor mag gaan! Veel liefs uit Kudel, waar nu heerlijk ook de zon schijnt!

  • 21 November 2010 - 19:04

    Diana:

    Lang leve de TOMTOM, ook al kom ik niet altijd met dat ding waar ik wezen moet... van Kudel naar Jesse en Tjerkje hebben we een ruime 3 kwartier over gereisd... :( ... een hele onderneming net zoals als jij op je bike daar... ;) ... Maar jij hebt teminste mooi foto's onderweg gemaakt... :)

    En die stampot ja heerlijk, een goeie europese hap...

    Weer dikke knuffels en tot de volgende waar ben jij nu... :?
    Doeiiiiiii

  • 22 November 2010 - 10:19

    Jesse:

    Hee zussie!

    mooie wandeling gedaan dus :) Ziet er mooi uit! Leuk wandel paadje.

    Spreek je snel.
    knuff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joelle

Welkom bij mijn 2e reis op waarbenjij.nu! dit wordt een verhaal over mijn leven in Hongkong. Ik zal daar 8 april naar toe vertrekken voor een minimale 2 jaar. daar ga ik werken als vrijwilliger bij een internationale christelijke organisatie. Ik heb er ontzettend zin maar wel spannend!

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 18578

Voorgaande reizen:

22 Juni 2009 - 12 Januari 2010

nieuwe avonturen

08 April 2010 - 30 November -0001

leven in honkie konkie land!

Landen bezocht: